Amasra odak grup toplantısı yapıldı

TR81 Batı Karadeniz Bölgesi 2014-2023 Bölge Planı’nda bölgenin gelişme eksenlerinden bir tanesi turizmin çeşitlendirilerek geliştirilmesi olarak belirlenmiştir.

Bu doğrultuda Türkiye Turizm Stratejisi 2023 ile uyumlu olarak bölgede; turizm alternatiflerinin geliştirilmesi, doğal, kültürel, tarihi ve coğrafi değerlerin koruma kullanma dengesi içinde değerlendirerek bölgenin turizmden alacağı payın artırılması amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından bölge ölçeğinde bir dizi turizm planlama çalışması yürütülmektedir.

Batı Karadeniz bölgesindeki doğal değerlerin, fiziksel çevrenin ve yaşam pratiğinde yer eden yerel varlık, bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesi; turizmle ilişkisinin analizi için oluşturulan temalar etrafında geliştirilmiştir.

8 Ağustos 2018 tarihinde Amasra Müzesi’nde saat 14.00’te Amasra Odak Grup Toplantısı gerçekleştirilmiştir.

Faaliyet Sırasında Görüşülen Konular

  • Doğal ve kültürel mirasın korunması için «alan yönetimi» çalışmalarına öncelik verilmeli. UNESCO adaylığı ile ilgili çalışmalar yeniden gündeme alınmalı
  • Bartın-Amasra’da turizm: altyapı ve koruma sorunları, kapasite, işgücü ve yaşam kalitesi konuları nedeniyle daha geniş bir kentsel gündemin bir parçası olmalı, yanlış imar uygulamaları ile bölgenin ikinci konut yapılaşması ile zarar görmesi engellenmeli
  • Arkeolojik araştırmalara öncelik verilmeli
  • Alan yönetimi stratejisi oluşturulmalı, UNESCO başvurusu izlenmelidir.
  • Turist sayısının değil niteliğinin iyileşmesine yönelik uygulamalar desteklenmelidir.
  • Önlemler sadece turist sayılarına ve davranışlarına odaklanamaz- aynı zamanda yerel paydaşlara da odaklanmalıdır. Örneğin: Konaklama olanağının arttırılması değil niteliğinin artması gerekmektedir.
  • Turizm yoğunluğunun iş birliği ile ele alınması gerekmektedir: turizm ve turizm dışı idareler + özel sektör + sivil toplum + acenteler
  • Sakinlerin turizm ve ilgili paydaşlara yönelik tutumlarını anlamak merkezde olmalıdır.
  • Amasra’da Turizm türleri ve hedef kitlesi gözden geçirilmelidir.
  • Müzenin aktif bir şekilde kullanılması ve ziyaretçi sayısının artırılması sağlanmalıdır.